Cumartesi, Aralık 07, 2013

ŞUURSUZCA ARKA ARKAYA DİNLENEN ŞARKILAR.


Sevgili okurlarım hepiniz hoşgeldiniz!

Geçen hafta bu şarkıyı dünyanın en alakasız yerinde duyduğumda: "Ya dedim, ne güzel söz! 'İyiyim dediğim herkese ağlamam zaman aldı' vay anasını, düşünsene" dedim.

Hoş şimdi fark ediyorum bu cümlenin aslı şöyleymiş: "İyiyim dedim herkese ağlamam zaman aldı."

Anlam tabii ki de değişti. Hem de nasıl değişti!

Şuursuzca arka arkaya söylemekten bıkmadığımız yalanlar var. Şöyle izah edeyim efendim:

Örneğin günde ortalama on kez şu soruyu ya birilerine soruyoruz ya da birileri bize soruyor...

-Nasılsın?
-İyiyim.

Bu aslında ne biliyor musunuz?

-Nasılsın? (Aslında nasıl olduğun hiç de umurumda değil, ama eh seni gördüm adettendir bir sorayım dedim.)
-İyiyim. (Sana bu cevabı verirken, kendime aslında gerçekten nasıl olduğumu sormadım.)

Ondandır belki de bu şarkıdaki işbu söz çok hoşuma gitti. Ama tabii ki benim versiyonum: İYİYİM DEDİĞİM HERKESE AĞLAMAM ZAMAN ALDI. İyiyim dediğim herkese ve "iyiyim" demeden önce kendime nasıl olduğumu sormam zaman aldı...Kendime içten olmam zaman aldı.

Biz kendimize içten değiliz ya. Valla bakın edebiyat kasmak için söylemiyorum bunu. Kendimize bile bir samimiyetsizliğimiz mevzu bahis burada...

Her fani insan gibi, benim de bazen kendime dürüst olmam zor oluyor. Ama belki de artık bu konuda biraz takıntılı olduğumdan artık her önüme gelen "nasılsın"a "iyiyim" diye atlamıyorum. Önce ben de kendime nasıl olduğumu soruyorum. Akabinde kötüysem "kötüyüm" diyor ve bana öylesine nasıl olduğumu soran herkesi bu soruyu sorduğuna pişman ediyorum.

İki haftadır günde milyon kez bu şarkıyı dinliyorum. Şuursuzca. Hayatta şuursuzca arka arkaya dinlenen şarkılar var. Ne buluyorum bilmiyorum. Belki de benim için hiç bir anlam ifade etmiyor. Ama bir gerçek var ki, eğer ben bir şarkıyı şuursuzca dinleyeceksem; o şarkıyı ilk dinlediğimde (ilk dinlediğim 5 sn içerisinde üstelik) bir şey beni içimden yakalıyor. Ya tınısı, ya sözü, ya bir şeyi. Bir şarkıyı dinlerken ilk 5 saniye içerisinde biliyorum o şarkıyı bir daha hiç bırakmayacağım.

Yalnız sevgili Model valla bakın benim versiyonumla o söz daha güzel, daha be anlamlı ablacım :p

Zaman dondu sanki. Her şey sıradandı.
Zaman donsa sanki, her şey sıradanlaşır mı? Bence sıradanlaşmaz. Zira zaman donsa ayrıntıları daha net görebiliriz. Ayrıntıları olan bir şey sıradan olabilir mi?

Ya konuyla şimdi aşırı alakasız olacak farkındayım ama Burcu ablanın böyle bir şarkısı vardı hatırlayanınız var mı? Paylaşmazsam ölürüm burada :) Keşke benim de sesim güzel olsaydı da böyle çığırabilseydim :( :p Çocukluğumda dinlediğim her bir şarkıya ayrı bir takıntım var sanırım.

Farkındayım oldukça anlamsız bir yazı oldu. Zaten şu an fark ediyorum ben bugün lokantayı sadece bu şarkıları çalmak için açtım.

İyi geceler efenim. Müdavimle kalın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder