Pazar, Şubat 02, 2014

BALAT NEDİR?



1 . Orta Çağda, üç bentten oluşan bir Batı şiiri türü.

2 . müzik Batı'da, belirli danslara eşlik eden bir tür şarkı.

3 . müzik Serbest biçimli, romantik, müzik araçlarıyla çalınan veya şarkı olarak okunan eser:
"Schubert'in balatları."- .

Kaynak: http://www.msxlabs.org/forum/x-sozluk/284491-balat-nedir.html#ixzz2sBNF9rIl


Ve yukarıda gördüğünüz üzere Fabrizo De André'nin bir şarkısının içinde "la ballata" olarak geçer. Çevirisi tam olarak "Kör aşkın balatı"dır. Aslında böyle çevirince garip oluyor. Ama şöyle ki biz "aşkın gözü kördür" deriz ya, İtalyanlar da buna karşılık "L'amore é cieco" der. "Cieco" İtalyancada kör demektir. Uf çok teknik ilerliyorum.

Tüm bir kışı tam hasta olmuyorum oh ne iyi diye geçirirken bu sabah haşin bir boğaz ağrısıyla uyandım. Bütün gün bu ağrıya karşı savaş verdim. Ne pastiller, ne yeşil çaylar... Sonunda dedim ki "Evet, sanırım ölümcül bir gribe yakalandım."

İçimde bir şeyler var. Garip bir sakinlik. İstanbul gibi gri bugünlerde içimdeki tüm renkler. Ama bu üzgünlük vermiyor, aksine sakinim. Yorgunum ama bitkin değilim.

Bir şeyler yapmak istiyorum. Sanırım kurtlu biri olarak fırlatılmışım bu dünyaya. Ne yaparsam yapayım yeterince iyi değil, yeterli değil. Ha tabii bir de kafamda bir "yap" hayali var ama uygulaması yeterince dar.

Durun sizi bir de şu şarkıya bağlayayım:



Bir gün bu Dolcenera kulağımda çalarken, İtalya'nın dar ve tarih kokan sokaklarına geri döneceğim. Belki bir sokağında Fabrizo De André'ye bile rastlarım. (Bilmeyenler için not: Kendisini ne yazık ki 1999'da kaybetmişiz.)

Yine anlamsız bir yazı oldu farkındayım. Ama tam olarak ne yazmak istediğimi bulana kadar deneyeceğim. Ve belki bir gün kulaklarınıza ulaşmayan gözlerinize ulaşır diye umutla bekleyeceğim.

Özel Chianti şarabı getirdim size bugün. Müesseseden. Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder